Lavanda...



Lavanda..

Îmi place la nebunie .... Este un must-have într-o curte ..oricât de mică, pentru că miroase foarte bine,...pentru că este foarte frumoasă și pentru că ...nu este pretențioasă... Clar mi se potrivește....

Se plantează în această perioadă, așa că ne-am mobilizat și am rugat o prietenă care are cultură de lavandă să ne dea și nouă câteva plantuțe...Ne-a învățat cum trebuie plantate , cu tija uscată în pământ și așa am făcut. 



O altă calitate pe care se pare că o are planta și pe care cei ce stau la curte o apreciază foarte mult este faptul că alungă  țânțarii... 

Vom vedea cum se dezvoltă. Cert este că satisfacția pe care o simți cand plantezi ceva în curte este foarte mare. 






Uleiul esenţial de lavandă are proprietăţi antibacteriene şi antiinflamatoare. Poate fi   folosit pentru  pielea iritată, arsuri ușoare şi înţepături de insecte. 

Lavanda este folosită si sub formă de ceai, preparat din frunze uscate și ajută la calmarea tulburărilor digestive, greaţă, flatulenţă şi balonare.

Și cum în acest weekend am primit un ghiveci cu crizanteme mov, l-am plantat și pe acesta ...bonus..




Comentarii