Mai organizat, mai mulțumit, mai liber!!!


O casă curată, copii fericiți, hrăniți și curați, ordine și disciplină....Asta este ceea ce îmi dă o stare de bine.

Nu înțeleg cum reușeau mamele, bunicile..să facă tot ce-și propuneau într-o zi...fără tehnologie sau shortcut-uri de care noi chiar beneficiem.

Clar este că ziua nu mai este zi...ci ziulică...iar noi am devenit mai...înceți...grație evoluției...

Și...de asemenea clar este că mie îmi dă o stare de bine ordinea, curățenia, mâncarea bună și sănătoasă.., un soț minunat și ...dacă se poate... și copiii fericiți.

Îmi doresc să experimentez și să-mi însușesc o rutină  care sunt convinsă că mă va ajuta foarte mult să fiu mai eficientă și să am mai mult timp pentru mine.

Cred că atitudinea mea noncomformistă mă determina să cred că rutina înseamnă să muncești fără să gândești...o robotizare...garantată...golirea creierului...tot ce putea fi mai rău pentru noi, ca ființe inteligente...

Acum cred că îmi găseam argumente pentru a nu face lucruri...nicidecum că mă deranja...rutina. Chiar cred că, în limite, este benefică. Dacă ești consecvent, ești și eficient...

Whatever....am decis.

Voi avea un program detaliat de curățenie...ca să nu mă rup în zece cu cea generală de trei ori pe an..

Mă voi concentra în fiecare săptămână pe o cameră. ...și voi curăța zilnic o parte. Astfel nu voi mai strânge obiecte inutile, va fi curat tot timpul, nu va expira nimic...deci nu voi mai arunca banii la gunoi...e de bine.

Săptămâna viitoare voi ataca BUCĂTĂRIA. Este cea mai migăloasă parte a casei pentru mine, dar nu voi simți...pentru că nu voi sta mai mult de jumătate de oră pe zi....la muncă...



Astfel:

Luni - dulapurile suspendate - de scos tot din ele și reevaluat fiecare obiect de păstrat, de curățat, de                                                     donat, de verificat...
Marți - sertarele  și dulapul soldat - de asemenea de reevaluat tot ce conțin.

Miercuri - hota și aragazul - aici este foarte simplu, pentru că bag la mașina de spălat vase toate                                                        piesele aragazului și filtrul hotei. Le spală impecabil....
Joi - frigiderul și mașina de spălat vase - de curățat și dezinfectat...reorganizat și verificat..

Vineri - tot ce este pe blatul de bucătărie, chiuveta, masa, coșul de gunoi..

Sâmbătă și duminică....relaxare în familie...


Tot de săptămâna aceasta încep să folosesc și panoul pentru meniul familiei . Am făcut ședință ( pentru că e plină casa de demagogi...și când este vorba de fapte...toți se evaporă...) și am hotărât ce mâncăm de luni până duminică :

Luni - supă cremă de legume
         - mazăre
         - orez sârbesc

Marți - supă cremă de legume
          - paste cu sos

Miercuri - borș rusesc
               - mămăligă cu brânză și smântână

Joi - borș rusesc
      - piure de cartofi cu șnițel din piept de curcan

Vineri - ciuperci cu cartofi și mozarella la cuptor
           - cașcaval pane

Sâmbătă - supă de pui
               - ficăței de pui cu cușcuș
               - cinnamon rolls

Duminică - supă de pui
                 - friptură de porc la cuptor cu cașă ( hrișcă)
                 - cinnamon rolls

Beneficiile acestor două rutine sunt foarte multe...să fim sinceri.

Avem curățenie în permanență fără un mare efort.
Știm unde sunt toate obiectele din casă, fiind organizate și având un loc al lor, fapt care ne economisește și timp...și nervi...
Nu mai depozităm lucruri care nu ne folosesc, sau expirate, sau defecte...
Ne putem face cu ușurință o listă cu necesarul casei...deci nu rămânem în pană de ceva....util.
Avem mereu mâncare pe care nu o mai aruncăm...
Nu ne mai simțim plini de probleme, pentru că sunt pe jumătate rezolvate...
Avem timp pe care altădată îl iroseam inutil...

Comentarii