Rețeta de vineri - Cornuri pufoase


Cornurile acestea pufoase pot fi gustarea perfectă de dimineață sau chiar de seară alături de un pahar de lapte bătut.  Gustarea copiilor la școală, calde sau reci, nu au cusur.

Și această rețetă este una extrem de ușoară, cu efort mic și fără grija că ar putea să nu iasă conform cu originalul. Condiția de bază este, însă,  să avem mașină de făcut pâine.

Când le-am gustat prima dată mi-au amintit de cuptorul din lut al bunicii, mirosul, gustul, totul.
Îmi amintesc cu dor că tot ce băga ea acolo, orice mâncare, avea un gust atât de bun, încât ne lingeam pe degete. Mi-e dor de momentele acelea, adevărat.


Copiii mei nu au avut șansa pe care am avut-o noi, să simțim libertatea până la refuz, cu toate beneficiile, așa că trebuie să îmi susțin poveștile și cu exemple. Cornurile acestea sunt un argument foarte bun.

Pentru rețetă avem nevoie de :

- 600 grame făină
- 2 ouă
- 200 grame de unt moale ( la temperatura camerei)
- 200 ml de lapte (nu rece)
- un plic de drojdie
- puțină sare



Toate ingredientele se pun în mașina de făcut pâine și se lasă la programul de frământat și dospit. Al meu este de o oră și jumătate.



Umplutura:

Pentru umplere am folosit rahat, pentru că le place copiilor și gem de măceșe. Se pot folosi tot felul de umpluturi precum ciocolată, nucă, alte gemuri, variante pentru orice gust.


După dospire se întinde foaie, se taie în pătrate mai mari, se pune umplutura și se rulează.

Se lucrează foarte ușor cu foaia, pentru că nu se lipește deloc.

După ce le punem în tavă le ungem cu o pensulă, cu un gălbenuș frecat, iar după ce se usucă puțin, le ungem cu albușul rămas.



Se coc la 180 de grade pentru 20 - 30 de minute, până de rumenesc.


Poftă bună!!!!


Comentarii