Organizator pentru un time management eficient


Am finalizat problema impozitelor pe anul acesta și mintea mea funcționează împotriva firii. În loc să se relaxeze o ia razna în toate direcțiile și mă atenționează, în același timp, că trebuie să verific valabilitatea actelor, să îmi amintesc zilele celor dragi din această perioadă, să completez stocul din cămară, să organizez puțin finanțele pentru următoarele proiecte sau necesități. Desigur că pe lângă toate astea mai am de îndeplinit cele zilnice, așa că astăzi am spus stop haosului și m-am apucat de treabă.

Tentative timide am mai avut pe tema aceasta, dar nu am concretizat ceva unitar, care să mă ajute cu adevărat.

Am luat o agendă și am început să o personalizez cu tot ceea ce am eu nevoie să-mi simplific viața.



Mi-am scris titlurile și am început să adun informațiile.

Așa a apărut acest organizator, pe care l-a decorat frumos fiica mea.



Am notat, cu evidențiatoare:

1. Valabilitatea actelor - diverse, personale, de casă, mașină.

Aici am notat, cu datele de expirare:

- permise auto
- pașapoarte
-C.I.
-asigurări obligatorii casă, mașină
-asigurări persoane
-ITP mașină
-centrală termică - ISCIR
-revizia instalației de gaze

2. Cumpărături de bază



La capitolul acesta am notat alimente, produse de curățenie, cosmetice și produse de igienă, care nu se consumă rapid și din care prefer să am un stoc, minimal, pentru că sunt multe de cumpărat și îmi place să nu uit ceva ce îmi folosește.

Această listă care conține cumpărăturile de bază mă va ajuta mult, pentru că înainte de a face lista săptămânală de cumpărături, mă verific și cu listele din agendă .

3. Lista zilelor de naștere

Îmi este foarte utilă. De câte ori mi-am schimbat telefonul am pierdut și date aniversare pe care le aveam acolo pentru a mă atenționa . Așa că, prefer să fiu de modă veche, dar să am această evidență, pentru că îmi place să felicit oamenii dragi de ziua lor. 

Am printat și decupat un calendar de pe internet . Apoi am completat datele zilelor de naștere ale apropiaților.

4. Organizare finanțe

Aici am aplicat ce am citit în cărțile lui Dave Ramsey. Am făcut un tabel cu datoriile sau sumele pe care le-am alocat anumitor direcții, în ordinea priorităților.

Regula este foarte simplă, iar vizualizarea este foarte importantă. După ce se achită prima datorie sau se strîng banii pentru primul proiect, se adună suma pe care o alocam pentru aceasta/acesta la suma celei de-a doua cheltuieli.

Așa se achită sau se economisește mult mai repede, fără a te simți frustrat. Cred că efectul este de motivare.

5. Concediu

La CONCEDIU am pus mai multe subpuncte.

Am aici lista cu verificarea casei (ce să faci înainte de a pleca în vacanță).

Mai am:

-bagaj pentru concediu  -vară / iarnă
-bagaj tabără copii

Deocamdată aceste liste mi s-au părut necesare pentru un time management adevărat în sistemul meu de lucru.

Dacă mai simte cineva nevoia de a simplifica acțiunile acestea necesare,  pot oferi pe mail cu mare drag, listele mele detaliate.

Organizare eficientă!!!

Comentarii